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Documentation d'artistes diplômés de l'EESAB. 2011 - 2017

Constance Hinfray

  • Callipyge Ol'SAME

Callipyge Ol’Same est la reformulation de précédents personnages faisant parti du répertoire de Constance, des séries d’identité à se coller à la peau, à expérimenter dans la réalité. Les contours de la personnalité deviennent un jeu, le corps se fond dans des caractéristiques de personnages de manga et s’essaie par exemple à l’érotisme émancipé d’héroïnes de fiction.
Callipyge Ol’Same est inspirée de l’univers du cosplay, des Webcams girls, des Youtubeuses et du projet Ann-Lee par Philippe Parreno et Pierre Huygues.
En pratique Callipyge Ol’Same est activée pendant une certaine durée et pour une situation. Elle est née à partir d’un profil Facebook, et a été activée pendant 2 semaines via le faux compte par Constance. Elle s’est tissé un réseau en ligne constitué d’inconnus réels avec qui elle a partagé des détails de sa vie fictive.
Elle a ensuite été réactivée durant la biennale du design de Saint-Etienne en 2017. Pendant 10 jours, vêtue d’un béret rouge et accompagnée de son assistant Benoît Jacquin, étudiant en première année, elle a enquêté sur les coulisses de la biennale. Comme Lara Croft prisonnière dans son environnement, Callipyge crée elle-même les intrigues sur lesquelles elle enquête, projetant un écran virtuel au sein de la réalité.
Callipyge Ol’Same a depuis créée la première agence de communication fictive en collaboration avec Lotte Hardeman, une jeune artiste performer hollandaise.
A la demande du Dirty art Department, master en arts appliqués du Sandberg Instituut, le Studio Calli a assuré la promotion du graduation show des étudiants à travers les réseaux sociaux et sur le site de l’évènement.

She was at first, a fake Facebook profile created by Constance, to explore her own identity and invent a new territory.

Callipyge Ol'Same is now a project living virtually on Facebook and embodied by Constance, in real life, on specific projects and situations.

It invokes the possibility of playing with the frames.
Being able to find out wonders in randomness and reinvent yourself to escape social attributed roles and obligations.

Callipyge was born on Facebook, as a playful way for Constance to protest against the intrusive power of social medias in her daily life.

" Callipyge Ol'Same " is made to be constantly in progress, ubiquitous and constantly in adaptation to new situations.
Focusing on the fiction penetrating real life, and the power of twisting reality.

Birth of virtual Callipyge Ol'Same, on a online social network.
She shares her dreams with strangers.

Callipyge Ol'Same activates situations, framed in a precise time and space. 
This situations are considered as a piece, evoking the dematerialisation of our physical environment. But also using it as a soft weapon to twist the soft oppression in our everyday life.

To build your Callipyge Ol'Same performance, the situation needs to be articulated on a self-organized protocole of living and a precise research. 
The immersion in a new context added to a precise protocole of research, permits the protagonist to challenge it’s own habits, use of the space and relations. From public spaces, professional situations to social medias.
The context define in general the axis of research.
The residency is about immersion and observation of the context through the distance of your protocole constraints-character.
This period will test your capacity to adapt your everyday living, during a delimitate time and the application of an axe and strategy of research.
The goal of this residencies, is to point influent factors in your life, appropriate them, assume positions and change what is not fitting to yours and others individual needs.